Leeuwarden, Dokkum, Heerenveen, Franeker, Drachten     Telefoon 058 - 2801525    info@fynnfysio.nl

  • 31-03-2020

  • De Corona-crisis roept dagelijks vragen op bij onze klanten. Dat is heel begrijpelijk. Wij hopen u met onderstaand overzicht te kunnen voorzien van de nodige informatie.

  • Vraag 1: Kan ik een afspraak maken bij FYNN Fysio?

  • Antwoord:

  • FYNN Fysio is ook gedurende de corona- crisis gewoon telefonisch bereikbaar voor vragen of voor het maken of wijzigen van een afspraak. Uiteraard kunt u ons ook mailen. Wij verzoeken u om telefonisch of via email contact met ons op te nemen.

    Wij zullen zoveel mogelijk fysieke spreekuren beperken. De voorkeur gaat uit naar een online consult, of het uitstellen van de behandeling. Is dat niet mogelijk, dan overlegt de fysiotherapeut met u, wat voor u de beste oplossing is. Wij beschikken over de mogelijkheid om u op afstand te helpen, middels telefoon of Physitrack, een online programma met oefeningen en adviezen op maat.

  • U kunt onder bepaalde voorwaarden fysiek terecht op onze hoofdlocatie in Zuiderburen, Leeuwarden en in Dokkum, bij sportcentrum Palstra. Daarbij is van belang dat u geen ziekteverschijnselen heeft en niet valt onder de kwestbare doelgroep, zoals omschreven door het RIVM.

Indien fysiotherapie aan huis of in de praktijk noodzakelijk is en niet kan wachten; kan de fysiotherapeut met u overleggen over alternatieven. De opties zijn:
 

Medische fitness/ oefentherapie, op 1,5 meter afstand;
Hands on - fysiotherapie (fysiotherapeut is optimaal beschermd/ ruimte wordt extra voorbereid en schoongemaakt);
Oefentherapie aan huis, op 1,5 meter afstand;
Hands - on fysiotherapie aan huis (fysiotherapeut is optimaal beschermd).

Vraag 2: Hoe verlopen de declaraties op dit moment?

Antwoord:
Onlineconsulten en telefonische consulten worden gedeclareerd als zijnde een zitting fysiotherapie. De fysiotherapeut maakt hier, voorafgaand aan het consult, een afspraak met u over. Uiteraard kunt u met vragen of kort overleg bij ons terecht, zonder dat wij hiervoor kosten in rekening brengen. Abonnementen lopen automatisch door, tenzij u ze tijdig opzegt.

Vraag 3: Ik heb een fitnessabonnement. Hoe nu verder?

Antwoord:

Voor onze fitnessklanten hebben wij een online oefenprogramma ontwikkeld.
Uw abonnement loopt automatisch door, tenzij u tijdig opzegt.

Vraag 4: Hoe lang geldt deze maatregel?

Antwoord:
In ieder geval tot 28 april 2020. Wij houden de berichtgevingen van het RIVM en de beroepsgroep nauwlettend in de gaten.


  • Vraag 5: Ik sta op de wachtlijst voor Orofaciale Fysiotherapie. Hoe is dat nu geregeld?

    Antwoord:

    Klanten die op dit moment aan de beurt zouden zijn, maar waarbij de afspraak moest worden afgezegd, hebben voorrang.

    In vele gevallen kunt u heel goed online 'op weg' geholpen worden. Dus heeft u een afspraak gepland staan: ga er vanuit dat deze online door kan gaan. De orofaciaal fysiotherapeut zal voorafgaand aan de reeds ingeplande afspraak contact met u opnemen, om dit met u te bespreken.

    Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op.

  • Sterkte gewenst aan u allemaal.

  • Wij zijn er voor u, al is het momenteel op een aangepaste manier.

  • Team FYNN Fysio